Tam, kad darbas su klientu būrimo seanso metu vyktų produktyviai, būtina informacija, kuria nuskaitėte nuo kortų, pateikti korektiškai. Dėl to reikia turėti bendrą supratimą apie kliento psichologines savybes. Egzistuoja daug metodų nustatyti psichologinį tipą ir pateikti informaciją. Štai vienas iš jų.

Žinoma, kad Didieji Arkanai nusako žmogaus dvasinį, psichologinį pasaulį, todėl jų pagalba mes galime nustatyti žmogaus psichologinį tipą. Gausime 22 psichologinius tipus.

Toliau pamatysime kiekvieno iš jų išskirtinius bruožus, konsultacijos vedimo principus ir taip vadinama pavojų, t.y. kokias atvejais konsultacija įvyko netikusiai.

Nustatyti kliento psichologinį tipą turime iš kaladės išrinkti 22 Didžiųjų Arkanų kortas, tada susikaupti ir mintyse paklausti ,,koks yra kliento psichologinis tipas?“. Po to ištraukti vieną kortą.

 

 

KLIENTŲ PSICHOLOGINIAI TIPAI

 

0 KVAILYS

Klientas pasiruošęs informacijos gavimui, su juo lengva bendrauti. Galima bendrauti įvairiomis temomis.

Bendravimo stilius kaip lygus su lygiu.

Pavojus – lengvabūdiškas kliento požiūris į gautą informaciją. Klientas pamiršta apie ką buvo kalbėta, todėl jam būtinai reikia apibendrinti būrimą.

 

I MAGAS

 

Klientas nesinaudoja ankstesne patirtimi, labai smalsus, gali klausinėti ką reiškia viena ar kitą korta.

Bendravimo stilius kaip lygus su lygiu, reikia pasiūlyti kartu išnagrinėti situaciją.

Pavojus – labai įmantrus bendravimas, per daug laisvės suteikimas klientui.

 

2 ŽYNĖ

Kliento tipas – paslaptingas, aiškiai nesuvokia situacijos apie kurią nori sužinoti. Gali būti tylėti.

Bendravimo stilius – nusišalinęs. Reikėtų pabrėžti kliento ir jo situacijos išskirtinumą.

Pavojus – neišaiškinti reikalo esmės.

 

3 IMPERATORIENĖ

Kliento tipas – padėties šeimininkas. Elgiasi taip, lyg nuo juo daug kas priklauso. Tai jam ir reikia patvirtinti žodžiais – nuo jūsų daug kas priklauso, jus pats galite išspręsti problemą.

Bendravimo stilius- kaip lygus su lygiu, parodant draugiškumą ir pagarbą.

Pavojus – pernelyg išgirti klientą.

 

4 IMPERATORIUS

Kliento tipas – pasitikintis savimi, mano, kad visada teisus, nieko nenori keisti.

Bendravimo stilius – oficialus, griežtas. Būtina išaiškinti kas bus toliau, jeigu jis nieko nenorės keisti.

Pavojus – klientas gali likti savo nuomonės.

 

5 ŠVENTIKAS

Kliento tipas –sudėtingas, visažinis, nori demonstruoti savo žinias.

Bendravimo stilius: leisti pasisakyti, laiku pastebėti informacijos netikslumą, įsiterpti ir pasiūlyti giliau panagrinėti problemą.

Bendravimo stilius – mokslinis, vartoti kliento terminus.

Pavojus – klientas gali turėti daug žinių.

 

6 ĮSIMYLĖJĖLIAI

 

Kliento tipas nerimastingas. Savo problemų sprendimą nori užkelti kam nors kitam.

Bendravimo stilius – , patartina atsiriboti nuo jo, neiti į artimą kontaktą.

Pavojus – galimybė susitapatinti su kliento problemomis.

 

7 VEŽIMAS

Kliento tipas reiklus. Nepasiruošęs priimti neigiamą informaciją.

Bendravimo stilius – distancijos išlaikymas, reikia parodyti momentus kur klientui siūloma susitaikyti su kasdieniais dalykais.

Pavojus – pasiduoti klientui.

 

8 JĖGA

Kliento tipas – agresyvus, ambicingas.

Bendravimo stilius – autoretitingas. Reikia pripažinti jo autoritetą, paskui parodyti savo. Reikia būti labai išlaikytam, nes toks klientas gali išprovokuoti skandalą.

Pavojus – skandalas.

 

9 ATSISKYRĖLIS

Kliento tipas – užsidaręs, nori bendrauti su sau lygiu, bet autoretitingu žmogumi. Bendraujant svarbios yra dvasingumo, ezoterikos temos. Reikia suteikti jam galimybę pasisakyti šiomis temomis.

Pavojus – labai trumpa konsultacija.

 

10 FORTŪNOS RATAS

 

Kliento tipas – skubantis.

Bendravimo stilius – pradžioje autoritetingas, paskui kaip lygus su lygiu.

Pavojus – dažnas temų kaitaliojimas, klientas gali pamiršti apie ką klausė.

 

11 TEISINGUMAS

Kliento tipas – griežtas, stengiasi įvertinti jūsų darbą ir apskritai viską. Dažnai jo naudojami žodžiai ,, Aš žinojau, kad taip bus“ .

Bendravimo stilius – autoritetingas. Reikia priversti klientą įvertinti save klausiant ,,O kaip tu vertini save šioje situacijoje, pasistengti išaiškinti kodėl viskas vyksta vienaip, o ne kitaip.

Pavojus – perduoti iniciatyvą klientui.

 

12 PAKARUOKLIS

Kliento tipas – jaučiantis kaltę, norintis, kad jį įtikintų, kad jis nekaltas. Jis gali suvokti, kad patarymai yra teisingi, bet sunkiai su tuo sutinka. Gyvenime ieško ir dažniausiai susiranda naujas vertybes, bet nori patvirtinimo.

Bendravimo stilius – konfidencialus. Klientas pasiruošęs vykdyti rekomendacijas, nes savimi nepasitiki. Jam reikalingas autoritetas.

Pavojus – nurodyti klientui klientą neteisingą kelią, todėl reikia vengti autoritetingumo ir prašyti pakartoti gautą informaciją savo žodžiais.

 

13 – MIRTIS

Kliento tipas – žmogus, išgyvenantis labai stiprius pokyčius ir permainas.

Svarbu palengvinti jo būseną. Reikia parodyti, kad ateitis egzistuoja savaime. Aptarti kelis variantus jo ateities.

Bendravimo stilius – perjungimas, paskui kaip lygus su lygiu.

Pavojus – kliento negatyvios būsenos sustiprinimas.

 

14 – SANTŪRUMAS

Kliento tipas – ramus.

Bendravimo stilius – kaip lygus su lygiu. Įsisenėjusios problemos sprendimas, žmogus ieško bendravimo su būrėja, nori aptarti problemą.

Pavojus – ilga ir bevaisė konsultacija.

 

15 –  VELNIAS

Kliento tipas neįprastas, yra tikimybė, kad pats buria, arba  yra parapsichologas.

Bendravimo stilius – toks, kokį siūlo klientas. Gali būti provokuojantis klausimai iš kliento.

Pavojus – rizika patekti į psichologinę priklausomybę nuo kliento.

 

16 – BOKŠTAS

Kliento tipas – piktas, ragina ginčitis. Svarbu išvengti provokacijų.

Bendravimo stilius – oficialus, pakantus.

Pavojus – skandalas.

 

17 –  ŽVAIGŽDĖ.

Kliento tipas – svajojantis, atitrūkęs nuo realybės žmogus.

Bendravimo stilius – kliento perjungimas. Reikia pasistengti, kad klientas pradėtų kalbėti apie aktualias, tikrai jį jaudinančias problemas.

Pavojus – pasiduoti kliento žavesiui.

 

18- MENULIS

Kliento tipas- įtariantis, abejojantis, gali būti priklausomas nuo žalingų įpročių. Jam visada viskas yra blogai, yra sunku įtikinti, kad yra kitaip.

Bendravimo stilius – perjungimas, priversti susimastyti apie savo paties klaidas, nustatyti ryšį tarp elgesio ir įvykių.

Pavojus  – dar labiau išgąsdinti klientą.

 

19 – SAULĖ

Kliento tipas – pozityvus , žinantis ko nori žmogus.

Bendravimo stilius – kaip lygus su lygiu, tačiau nurodant ne tik žmogaus teigiamas, bet ir neigiamas puses.

Pavojus –  susidraugauti su klientu.

 

20 – TEISMAS

Kliento tipas – reflektuojantis, gali turėti kaltės jausmą.

Bendravimo stilius – konfidencialus, švelnus, tačiau šiek tiek atsiribojant nuo kliento. Reikia parodyti klientui ne tik jo, bet ir kitų  klaidas. Pasakyti, kad neklysta tas, kas nieko nedaro.

Pavojus – klientas lieka nuomonės, kad kaltas tik jis.

 

21 – PASAULIS

Kliento tipas – labai komunikabilus, eruditas.

Bendravimo stilius – kaip lygus su lygiu, primena pasikeitimą patirtim.

Pavojus – gali būti neaišku, kas ką konsultuoja.

 

 

 


Apmokestintas turinys

Norėdami tęsti:

  • Jei jau įsigijote šio turinio peržiūros prenumeratą - prisijunkite prie savo paskyros.
  • Kitu atveju - užsiregistruokite prie mūsų sistemos ir įsigykite daugkartinės peržiūros prenumeratą šiam turiniui:

20.00 € (69.06 Lt)